15‏/06‏/2009

عقل بلا أصفاد

توقفت عن الكتابة منذ زمن ولا أدري ما السبب؟...هل السبب هو تغير أحوالي في الفترة الأخيرة...ولست هنا لأكتب عن أحوالي...ولكني هنا لأكتب عما يدور بداخلي.

فكرت في بداية جديدة تفي بالغرض الذي أكتب...وتحويل اسم المدونة من "مصري وافتخر" الي "عقل بلا أصفاد".
طبعاً لم أتخلص بعد من مصريتي ومازلت والحمد لله أفخر بها...ولكن أحيانا كنت أجد قيود علي ما أكتب بسبب اسم المدونة...أشياء تـُكتب كأدبيات - رديئة بالطبع - أو هي سينمائيات - تحليل متواضع - وكان لابد لها من مكان هنا.
حين تزدحم رأسك بالأشياء وتشعر ان هناك قيود وأصفاد عليها ستدرك ما أود قوله.

أتمني أن يـُعجبكم ما يـُكتب هنا علي أية حال وأياً كان العنوان.
وأتمني أن نتناقش فيما كـُتب بنفوس راضية وهادئة لأني مازلت أقبل الآخر والحمد لله.

جديد المدونة قريباً.....أسعد جدا بتكريمي بزيارتكم.

11 التعليقات:

عدنان أحمد

السلام عليكم

مبروك التجديد يا أسامة

في انتظار جديدك

مصــــري

عدنــان

من الرائع والمبشر انك أول من يعلق علي التجديد.
يبدو ان الحاجات الحلوة كلها بتحصل مرة واحدة.

طب جديدي وموجود
جديدك فين؟؟

نتقابل قريب ان شاء الله
ونتكلم في تفاصيل جديدك

تحياتي
أسامة

ستيتة

اسامة باشا
مبروك العودة ومبروك الشكل الجديد
يالا ورينا حاجة من العقل اللي بلا اصفاد
تحياتي

مصــــري

خالتي ستيتة

والله زيارتك دي خلتني مبسوط جدا...وان شاء الله هاكتب الجديد كمان يومين كده.
وأتمني انه يعجبك.

صورة مين ده بقي؟؟

تحياتي
أسامة

غير معرف

اول مرور لمدونتك
وفى انتظار الجديد يااسامة
والله الموفق باذن الله
تحياتى

غير معرف

اول مرور لمدونتك
وفى انتظار الجديد يااسامة
والله الموفق باذن الله
تحياتى

مصــــري

أم مالك

المدونة نورت
وان شاء الله الجديد قريباً
وأتمني أني أكون عند حسن ظنك

تحياتي
أسامة

سوبيا

ده الواحد بلا dsl
بيخسر كتييييييييييييير

مبروك يا غالي
وكفارة وكدهه

منتظرييييييييييييين

مصــــري

سوبيا

هاعدي كفارة دي
بس يارب تبقي كفارة بجد

أسامة

Bella

ومن سمعك

انا كمان ليس عندي رغبة في الكتابة ولا اعرف سبب محدد رغم ان الموضوعات كثيرة وربما اكثر من اللازم

لااعرف طريقة ميعنة للخروج من هذه الدائرة التي ادخلها كل فترة اما طواعية او مرغمة

تعرف بافكر اكتب عن الحكاية دي زيك كده

ههههههههههههههه

المهم انك قدرت ترجع

انا بقى مش عارفة ارجع

اعمل ايه

دبرني ياوزير

ههههههههه

مصــــري

أستاذة بيلا

والله أنا بأقول علي اليوم ده من أوله انه يوم زي الفل.
منورنا بعد غياب.

والله أنا نفسي ما عارف أنا رجعت ازاي.
بس هي الأمور مشيت كده.

بس نحمد الله.
ونقول عقبالك.

المدونة نورت بجد
أسامة

Blogger template 'WateryWall' by Ourblogtemplates.com 2008